Asiakkaille


Jakelu

PKS Jakelu toimittaa kirjeitä, aikakauslehtiä ja muita jakelutuotteita vastaanottajille Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla.

Meidän jakamamme tuotteen tunnistatte alueellisen jakeluyrityksemme tunnuksesta, joka näkyy osoitekentässä. Jakeluyritystunnus PKS näkyy lähetyksen osoitekentässä.

Jakelupalautetta

Asiakaspalvelumme on teitä varten. Kuuntelemme mielellämme palautetta jakelumme sujuvuudesta. Valitettavasti myös meille tapahtuu virheitä ja jakelu ei suju toivotusti. Alla on kuvattu muutamia yleisimpiä tapauksia, joissa meihin kannattaa olla yhteydessä. Asiallinen palaute auttaa meitä kehittämään toimintaamme yhä paremmaksi.

Katso alla toimintaohjeet eri tilanteisiin, joissa kaipaamme yhteydenottoasi. Antamalla palautetta varmistamme sujuvan jakelun myös niissä tilanteissa, joissa taloyhtiön alaovien lukituskäytännöt ovat muuttuneet, uusi jakaja ei löydä postilaatikkoasi tai jos olet esimerkiksi muuttanut.


Miten toimin, jos haluan tehdä väliaikaisen osoitteenmuutoksen tai jakelun keskeytyksen?
Saamme päivittäin käyttöömme Jakeluyhtiö Suomelta sekä Postilta heille ilmoitetut jakelunkeskeytykset ja väliaikaiset osoitteenmuutokset. Mikäli olet tehnyt nämä muutosilmoitukset Postille, niin erillistä ilmoitusta meille ei tarvita.

Muutokset astuvat voimaan muutamasta päivästä kahteen viikkoon ilmoituksesta. Mikäli väliaikainen osoitteenmuutos tai jakelunkeskeytys ei ole ilmoituksesta huolimatta toiminut, voit ilmoittaa asiasta meille yhteydenottosivustolla olevan lomakkeen kautta. Ilmoitathan samalla nimet ja osoitteet sekä muutoksen toivottu aika joita haluamasi toimenpide koskee.

Miten toimin, jos saan jollekin muulle tarkoitetun kirjeen tai lehden?
Postisalaisuuden suojelemiseksi tällaista kirjettä ei saa avata.  Toimitamme sinulle palautuskuoren, jolla voit maksuttomasti lähettää väärin jaetun kirjeen takaisin meille. 

Palautuskuoren saatte soittamalla asiakaspalvelumme 020 7199 729 (Päivystysaikana klo 10-12) tai lähettämällä sähköpostin osoitteeseen asiakaspalvelu@pksjakelu.fi Ennen yhteydenottoa pyydämme varmistamaan, että kirje tai lehti on meidän jakama.


Miten toimin, jos minulle toimitettu lähetys on vahingoittunut jakelussa?
Meidän jakamiamme kirjeitä tai lehtiä koskevat reklamaatiot voi tehdä kätevimmin yhteydenottosivustolla olevan lomakkeen kautta.

Miten toimin, jos epäilen etten ole vastaanottanut PKS jakelun kuljetettavaksi annettua lähetystä?

Tässä tapauksessa asian selvittäminen on paras aloittaa lähettäjästä. Saat kirjeen lähettäjältä selville, onko heidän kirjeensä toimitettu PKS Jakelun jaettavaksi. Jokaisessa kirjeessä on yksilöllinen tunniste, jonka kautta pystymme selvittämään tarkemmin, mitä lähetykselle on postittamisen jälkeen tapahtunut.


Miten toimin, kun osoitteeni vaihtuu?
Oikeaan osoitteeseen tapahtuvan jakelun varmistatte parhaiten sillä, että kirjeen tai lehden lähettäjällä on oikeat osoitetiedot. Jaamme kirjeet ja lehdet lähettäjien niihin tulostamien osoitteiden perusteella, joten varmistathan, että sinulle säännöllisesti postia lähettävillä yrityksillä on oikeat osoitetietonne. Osa lähettäjistä saa tiedon automaattisesti Väestörekisterikeskukselta tai Postilta.